понеділок, 15 лютого 2016 р.

Інтегрований урок у 1 класі читання - математика

Інтегрований урок-казка з математики і читання
Тема Усне і письмове  додавання  і  віднімання  в межах 10.
               Інсценізація казки «Рукавичка»
Мета: закріплювати вміння учнів усно і письмово додавати і      
             віднімати в межах 10; повторити задачний та геометричний матеріал;
         розвивати мислення, кмітливість, зв’язне мовлення;
виховувати  дружелюбне   ставлення до товаришів, інтерес до української казки,  любов до природи, розвивати артистичні здібності.
Обладнання: Рукавичка, маски казкових персонажів. Лічильний  
                            матеріал для індивідуального користування.
Хід уроку
І. Організаційний момент

Вчитель.
Гості наші всі вмостились,
Діти, ви їх роздивились.
Привітайтесь, усміхніться
І до мене поверніться.
— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1класу можуть працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Девізом нашого уроку будуть слова:
Дума
ти - швидко,
Відповідати - чітко,
Рахути - точно,
Писати – гарно
Та дружно працювати!(слайд  )
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
-         Чи любите  ви казки ? Ось і зараз ми з вами помандруємо у казку.
Ця казка незвична – поетично-математична.
 1.Бесіда.
      Щоб назву казки відгадати,
      Слід точки всі вірно по порядку з’єднати.
  2.Самостійна робота.
- Які картинки у вас утворилися?(рукавичка)
Отже, наша казка має назву «Рукавичка»
ІV. Підготовка до інсценізації казки.
Розподіл ролей.
  Парти розташовані по периметру класу, всередині класу- театралізоване дійство: макет «Рукавички».

ІV. Розвиток знань, умінь та навичок учнів
Ведучий 1. У невеличкому селі, в маленькій халупці
                    Жив собі один дідусь з бабцею вкупці.
                    Прожили чимало літ, статків не нажили,
                    Та сумними не були – жили –не тужили.
 Зимовим ранком, в час, коли спали всі довкола,
                   Дідусь запріг коня в санки й поїхав в ліс по дрова.
Мороз порипує кругом,
                   Поважно йде конячка,
                   Дідусь дрімає в саночках,
                   Їх доганя собачка.
Ведучий 2. Прибуло товариство це вже у густий лісочок,
                    Дідуньо хмизу назбирав й спочить сів на пеньочок.
З кишені витяг хліба шмат та  ще й сальця кусочок,
                    Поїв, собачку пригостив,- та й залишив лісочок.
 Шматочок сала настромив дід на сучок – синичкам.
                    В той час з кишені під пеньок  упала рукавичка.
Ведучий 1. По лісу в пошуках житла
                    Мишка пробігала, натрапила
                    На рукавичку - й як вкопана встала.
Мишка.    –Ось і хатка невеличка, хутряна це рукавичка.
                 Під пеньочком лежить – в ній спокійно можна жить.
Але мишка не гуляла, а всі цифри згадала. Отож і ми давайте згадаємо цифри                                                                                            до 2
Ведучий 2. Та не встигла мишка ще втішитись добряче,
                    Як по білому сніжку жабенятко скаче.
Жабка.  –Ква, ква, ква! Ква,ква,ква!
              Де ж це ділася трава?
              Змерзли лапки ,черевце.
              А що ж то лежить оце?
              Таке тепле та м’яке…
              І у ньому хтось живе!
              А хто, хто в цій рукавичці?
              В рукавичці-невеличкій?
 Мишка. В цій хатинці мешкає мишка-шкряботушка!
              А  хто будеш ти така?
Жабка. –Жабка-скрекотушка.
             Дуже холодно мені мерзнуть на морозі.
             Пусти ж мене погрітися, бо я вже не в змозі…
Мишка. Я тебе пущу, лише розв’яжи завдання,
              І твоє задовільню я бажання.
Віднови числовий ряд.
Стали мишка з жабкою
                   Жити – поживати, але жабка вирішила і мишці завдання дати  А завдання ось яке: жабка ж в казках перетворюється на царівну – отже треба провести каліграфічну хвилинку і вибрати царівну, а може навіть не одну. А в хвилинці каліграфії сьогодні буде цифра менша, ніж 6, але  більша ніж 4. (слайд)
Альона. Стали мишка з жабкою
                   Жити – поживати, але жабка вирішила і мишці завдання дати
                   Але знов хтось стукає
                   До їхньої хати.
Зайчик. Вже володарка зима замела стежинки,
              Не знайти під снігом вже моркви й капустинки.
              На сніданок я погризла лиш кори шматочок.
              Сяду я перепочить ось на цей пеньочок.
             Що ж це там ворушиться?
             Що за диво це?
              Рукавичка! Чудасія!
             Хто це? Хто це там живе?
Мишка. Я мишка-шкряботушка.
Жабка. Я жабка-скрекотушка.
             А хто ти будеш така?
Зайчик. Я-  маленька заїнька. Змерзли вушка  вже без шапки
              Змерзли лапки й  хвостик.
              То ж пустіть мене погрітись   в свою  рукавичку.
Мишка. Пустимо, коли розв’яжеш завдання невеличке..
Нерівності
Ведучий 1. Стали мишка з жабкою та зайцем - побігайцем жити-поживати.
                   Коли знов хтось стукає до їхньої хати.
Лисичка.  Хуртовина наметами село закурила,
                Всі шпаринки в курниках від мене закрила.
                Знемагаю від холоду і голоду нині.
                Пустіть мене погрітися у вашій хатині !
                І хутро моє розкішне щось не зігріває,
                Пустіть, друзі, погрітися! Гину! Замерзаю.
Жабка. Ой і хитра ж ти, лисичко!
            Але що вже вдієш?
            Зроби з нами фізхвилинку –
           Не змерзнеш, а впрієш.
IV. Фізкультхвилинка.
          Пташка високо літає,
Зайчик весело стрибає,
Тихо лис десь пробіжить,
Кабан під деревом сидить,
Десь в барлозі спить ведмідь.
Всіх звіряток цих любіть!
А тепер на місця сіли , голівку на ручки поклали, оченята закрили
         І задачку від лисички швидко  розв’язали.
Усний рахунок. Поклали голівки на парти
Задача. Картоплинок  тут лежить аж 4 штучки
Та ще 2 морквинки , 1 цибулинка та 3 капустинки . Скільки овочів всього у моїй корзинкі?
Ведучий 2. Стали друзі в рукавичці
                     Жити – поживати,
                     Коли знову хтось стукає
                     До їхньої хати.
Вовк.  Я вовчисько – сіромаха змерз у лісі як собака.
            Сніг замів усі сліди – ні сюди і ні туди.
            Де тепер знайдеш поживу у  таку важку годину?
( Приглядається до рукавички).
            Хто живе у цій хатині?
Мишка. Мишка я, скреботушка.
Жабка. А я жабка - скрекотушка 
Зайчик. А я зайчик – побігайчик.
Лисичка. Я лисичка – сестричка.
Вовк. Пустіть мене у свою тепленьку хатинку,
           І дайте бо щось поїсти та погріти спинку.
Лисичка. Добре, пустимо тебе,
                Вовчику, наш брате,
                Доведеться лиш тобі
               Вирази  розв’язати.
Обчисли  вирази
Ведучий 3. Стали друзі в рукавичці
                    Жити – поживати,
                     Коли чують хтось крадеться
                     До їхньої хати.
Кабан.   Хро – хро – хро! Хро – хро- хро!
              В мене тепле є хутро,
              В мене гостре є ікло
          Але ж снігу замело!
          Не видно і краю.
          Тож під дубом жолудів 
          Я не шукаю.
          Ось пеньочок чималий,
          Мабуть у шпаринки
          Поховалися малі
          Жучки і личинки.
          Зараз іклами своїми
          Його підкопаю
          І поживу я собі
          Миттю нашукаю.
       - Ой, а що ж це ворушиться?
          Та то ж просто рукавиця!
           А хто ж у тій рукавичці живе – поживає?
           Мабуть лютий вам мороз
           Тут не дошкуляє?
Мишка. Мишка я, ще й скряботушка.
Жабка. А я жабка – скрекотушка.
Зайчик. А я зайчик – побігайчик.
Лисичка. А я лисичка – сестричка.
Вовчик. А я вовчик – братик, якщо хочеш знати.
Кабан. А я кабан - іклан.
             Впустіть мене в рукавичку ,
             Я сяду хоч скраю.
             Не пустите, рукавичку всю порозриваю.
Мишка. Рукавичку попсувати – неважка робота,
               Але бути на морозі – кому з нас охота.
               Але перш ніж увійти в нашу рукавичку,
               Ти завдання розв’яжи й
               Кинь погану звичку.
Кабан. Я завдання розв’яжу.
             Можу обіцяти,
             Й від сьогодні перестану
             Я на всіх кричати.
Задача на визначення віку
Ведучий 1. Стали звірі в рукавичці
                    Жити – поживати,
                    Коли чують хтось підходить
                    До їхньої хати.
Ведмідь. Тріщать кущі під лапою
                 Важкою, волохатою.
                  Ступлю лиш на торішній хмиз –
                  Сухе ламаччя трісь та трісь.
                  Мед знайшла я запашнющий
                  Та залізла лиш в дупло –
                  Як ужалять люті бджоли:
                  В ніс, у шию,і в чоло.
                  Спухла морда. Спухла шия,
                  Світ весь колами пливе…
( Зупиняється. Здивовано).
                   Рукавичка! Чудасія!
                     Хто це? Хто це тут живе?
Мишка. Я, мишка – скряботушка.
Жабка. Я, жабка – скрекотушка.
Зайчик. Я зайчик побігайчик.
Лисичка. Я лисичка – сестричка.
Вовчик. Я, вовчик -  братик.
Кабан. Я, кабан – іклан, ввічливий я пан.
Ведмідь. Запросіть – бо і мене ви до рукавички,
                Буду чемна з усіма, не зачеплю я й  мишки.
Жабка. Як ми пустимо тебе?
             Наша ж рукавичка
             Вже тріщить по швах усіх –
             Вона ж невеличка.
Ведмідь. Не відмовте, друзі милі,
                На моє прохання.
                Я для вас приготувала
                 Цікаві завдання.
Геометричний матеріал
Ведучий 2. В рукавичку вліз ведмідь лиш на половину,
                  І то добре він намяв собі бік та спину.
А в той час дід наш став дрова  з  санчат  скидати,
                    Й  заходився  рукавиці  в кишенях шукати,
                    Але тільки лиш одну звідти  витягає,
                    А  собачка – іншу  вже по  слідах  шукає
Ведучий 1.  Помчав що є сили песик  наш  в  лісочок
                     І  легенько  відшукав знайомий  пеньочок
                    Під пеньочком рукавичка жваво ворушиться.
                    Тут наш песик  не злякався та  як  розгарчиться.
Наші  звірі  що є духу в  ліс порозбігались,
                     З рукавичкою собачка додому подалась.
Ведучий 3.  Ось і казочці кінець.
                     А хто звірятам допомагав -
                      Той  сьогодні молодець.
V. Підсумок уроку.
Чи сподобався вам наш урок?
Що було цікавого?
Яке завдання було найважчим?
Яку казку ми показали нашим гостям?
А скільки звіряток помістилося в нашій рукавичці?

Хто заліз першим? Четвертим? Останнім? 

Немає коментарів:

Дописати коментар