Інтегрований урок-казка з математики і читання
Тема : Усне і письмове додавання і віднімання в межах 10.
Інсценізація казки «Рукавичка»
Мета: закріплювати вміння учнів усно і письмово додавати і
віднімати в межах 10; повторити задачний та геометричний матеріал;
розвивати мислення, кмітливість, зв’язне мовлення;
виховувати дружелюбне ставлення до товаришів, інтерес до української казки, любов до природи, розвивати артистичні здібності.
Обладнання: Рукавичка, маски казкових персонажів. Лічильний
матеріал для індивідуального користування.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель.
Гості наші всі вмостились,
Діти, ви їх роздивились.
Привітайтесь, усміхніться
І до мене поверніться.
— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1класу можуть працювати.
І. Організаційний момент
Вчитель.
Гості наші всі вмостились,
Діти, ви їх роздивились.
Привітайтесь, усміхніться
І до мене поверніться.
— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1класу можуть працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Девізом нашого уроку будуть слова:
Думати - швидко,
Відповідати - чітко,
Рахути - точно,
Писати – гарно
- Девізом нашого уроку будуть слова:
Думати - швидко,
Відповідати - чітко,
Рахути - точно,
Писати – гарно
Та дружно працювати!(слайд )
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- Чи любите ви казки ? Ось і зараз ми з вами помандруємо у казку.
Ця казка незвична – поетично-математична.
1.Бесіда.
Щоб назву казки відгадати,
Слід точки всі вірно по порядку з’єднати.
2.Самостійна робота.
- Які картинки у вас утворилися?(рукавичка)
Отже, наша казка має назву «Рукавичка»
ІV. Підготовка до інсценізації казки.
Розподіл ролей.
Парти розташовані по периметру класу, всередині класу- театралізоване дійство: макет «Рукавички».
ІV. Розвиток знань, умінь та навичок учнів
Ведучий 1. У невеличкому селі, в маленькій халупці
Жив собі один дідусь з бабцею вкупці.
Прожили чимало літ, статків не нажили,
Та сумними не були – жили –не тужили.
Зимовим ранком, в час, коли спали всі довкола,
Дідусь запріг коня в санки й поїхав в ліс по дрова.
Мороз порипує кругом,
Поважно йде конячка,
Дідусь дрімає в саночках,
Їх доганя собачка.
Ведучий 2. Прибуло товариство це вже у густий лісочок,
Дідуньо хмизу назбирав й спочить сів на пеньочок.
З кишені витяг хліба шмат та ще й сальця кусочок,
Поїв, собачку пригостив,- та й залишив лісочок.
Шматочок сала настромив дід на сучок – синичкам.
В той час з кишені під пеньок упала рукавичка.
Ведучий 1. По лісу в пошуках житла
Мишка пробігала, натрапила
На рукавичку - й як вкопана встала.
Мишка. –Ось і хатка невеличка, хутряна це рукавичка.
Під пеньочком лежить – в ній спокійно можна жить.
Ведучий 2. Та не встигла мишка ще втішитись добряче,
Як по білому сніжку жабенятко скаче.
Жабка. –Ква, ква, ква! Ква,ква,ква!
Де ж це ділася трава?
Змерзли лапки ,черевце.
А що ж то лежить оце?
Таке тепле та м’яке…
І у ньому хтось живе!
А хто, хто в цій рукавичці?
В рукавичці-невеличкій?
Мишка. В цій хатинці мешкає мишка-шкряботушка!
А хто будеш ти така?
Жабка. –Жабка-скрекотушка.
Дуже холодно мені мерзнуть на морозі.
Пусти ж мене погрітися, бо я вже не в змозі…
Мишка. Я тебе пущу, лише розв’яжи завдання,
І твоє задовільню я бажання.
Віднови числовий ряд.
Жити – поживати, але жабка вирішила і мишці завдання дати А завдання ось яке: жабка ж в казках перетворюється на царівну – отже треба провести каліграфічну хвилинку і вибрати царівну, а може навіть не одну. А в хвилинці каліграфії сьогодні буде цифра менша, ніж 6, але більша ніж 4. (слайд)
Альона. Стали мишка з жабкою
Жити – поживати, але жабка вирішила і мишці завдання дати
Але знов хтось стукає
До їхньої хати.
Зайчик. Вже володарка зима замела стежинки,
Не знайти під снігом вже моркви й капустинки.
На сніданок я погризла лиш кори шматочок.
Сяду я перепочить ось на цей пеньочок.
Що ж це там ворушиться?
Що за диво це?
Рукавичка! Чудасія!
Хто це? Хто це там живе?
Мишка. Я мишка-шкряботушка.
Жабка. Я жабка-скрекотушка.
А хто ти будеш така?
Зайчик. Я- маленька заїнька. Змерзли вушка вже без шапки
Змерзли лапки й хвостик.
То ж пустіть мене погрітись в свою рукавичку.
Мишка. Пустимо, коли розв’яжеш завдання невеличке..
Нерівності
Ведучий 1. Стали мишка з жабкою та зайцем - побігайцем жити-поживати.
Коли знов хтось стукає до їхньої хати.
Лисичка. Хуртовина наметами село закурила,
Всі шпаринки в курниках від мене закрила.
Знемагаю від холоду і голоду нині.
Пустіть мене погрітися у вашій хатині !
І хутро моє розкішне щось не зігріває,
Пустіть, друзі, погрітися! Гину! Замерзаю.
Жабка. Ой і хитра ж ти, лисичко!
Але що вже вдієш?
Зроби з нами фізхвилинку –
Не змерзнеш, а впрієш.
IV. Фізкультхвилинка.
Пташка високо літає,
Зайчик весело стрибає,
Тихо лис десь пробіжить,
Кабан під деревом сидить,
Десь в барлозі спить ведмідь.
Всіх звіряток цих любіть!
А тепер на місця сіли , голівку на ручки поклали, оченята закрили
І задачку від лисички швидко розв’язали.
Усний рахунок. Поклали голівки на парти
Задача. Картоплинок тут лежить аж 4 штучки
Та ще 2 морквинки , 1 цибулинка та 3 капустинки . Скільки овочів всього у моїй корзинкі?
Ведучий 2. Стали друзі в рукавичці
Жити – поживати,
Коли знову хтось стукає
До їхньої хати.
Вовк. Я вовчисько – сіромаха змерз у лісі як собака.
Сніг замів усі сліди – ні сюди і ні туди.
Де тепер знайдеш поживу у таку важку годину?
( Приглядається до рукавички).
Хто живе у цій хатині?
Мишка. Мишка я, скреботушка.
Жабка. А я жабка - скрекотушка
Зайчик. А я зайчик – побігайчик.
Лисичка. Я лисичка – сестричка.
Вовк. Пустіть мене у свою тепленьку хатинку,
І дайте бо щось поїсти та погріти спинку.
Лисичка. Добре, пустимо тебе,
Вовчику, наш брате,
Доведеться лиш тобі
Вирази розв’язати.
Обчисли вирази
Ведучий 3. Стали друзі в рукавичці
Жити – поживати,
Коли чують хтось крадеться
До їхньої хати.
Кабан. Хро – хро – хро! Хро – хро- хро!
В мене тепле є хутро,
В мене гостре є ікло
Але ж снігу замело!
Не видно і краю.
Тож під дубом жолудів
Я не шукаю.
Ось пеньочок чималий,
Мабуть у шпаринки
Поховалися малі
Жучки і личинки.
Зараз іклами своїми
Його підкопаю
І поживу я собі
Миттю нашукаю.
- Ой, а що ж це ворушиться?
Та то ж просто рукавиця!
А хто ж у тій рукавичці живе – поживає?
Мабуть лютий вам мороз
Тут не дошкуляє?
Мишка. Мишка я, ще й скряботушка.
Жабка. А я жабка – скрекотушка.
Зайчик. А я зайчик – побігайчик.
Лисичка. А я лисичка – сестричка.
Вовчик. А я вовчик – братик, якщо хочеш знати.
Кабан. А я кабан - іклан.
Впустіть мене в рукавичку ,
Я сяду хоч скраю.
Не пустите, рукавичку всю порозриваю.
Мишка. Рукавичку попсувати – неважка робота,
Але бути на морозі – кому з нас охота.
Але перш ніж увійти в нашу рукавичку,
Ти завдання розв’яжи й
Кинь погану звичку.
Кабан. Я завдання розв’яжу.
Можу обіцяти,
Й від сьогодні перестану
Я на всіх кричати.
Задача на визначення віку
Ведучий 1. Стали звірі в рукавичці
Жити – поживати,
Коли чують хтось підходить
До їхньої хати.
Ведмідь. Тріщать кущі під лапою
Важкою, волохатою.
Ступлю лиш на торішній хмиз –
Сухе ламаччя трісь та трісь.
Мед знайшла я запашнющий
Та залізла лиш в дупло –
Як ужалять люті бджоли:
В ніс, у шию,і в чоло.
Спухла морда. Спухла шия,
Світ весь колами пливе…
( Зупиняється. Здивовано).
Рукавичка! Чудасія!
Хто це? Хто це тут живе?
Мишка. Я, мишка – скряботушка.
Жабка. Я, жабка – скрекотушка.
Зайчик. Я зайчик побігайчик.
Лисичка. Я лисичка – сестричка.
Вовчик. Я, вовчик - братик.
Кабан. Я, кабан – іклан, ввічливий я пан.
Ведмідь. Запросіть – бо і мене ви до рукавички,
Буду чемна з усіма, не зачеплю я й мишки.
Жабка. Як ми пустимо тебе?
Наша ж рукавичка
Вже тріщить по швах усіх –
Вона ж невеличка.
Ведмідь. Не відмовте, друзі милі,
На моє прохання.
Я для вас приготувала
Цікаві завдання.
Геометричний матеріал
Ведучий 2. В рукавичку вліз ведмідь лиш на половину,
І то добре він нам’яв собі бік та спину.
А в той час дід наш став дрова з санчат скидати,
Й заходився рукавиці в кишенях шукати,
Але тільки лиш одну звідти витягає,
А собачка – іншу вже по слідах шукає
Ведучий 1. Помчав що є сили песик наш в лісочок
І легенько відшукав знайомий пеньочок
Під пеньочком рукавичка жваво ворушиться.
Тут наш песик не злякався та як розгарчиться.
Наші звірі що є духу в ліс порозбігались,
З рукавичкою собачка додому подалась.
Ведучий 3. Ось і казочці кінець.
А хто звірятам допомагав -
Той сьогодні молодець.
V. Підсумок уроку.
Чи сподобався вам наш урок?
Що було цікавого?
Яке завдання було найважчим?
Яку казку ми показали нашим гостям?
А скільки звіряток помістилося в нашій рукавичці?
Хто заліз першим? Четвертим? Останнім?
Немає коментарів:
Дописати коментар